Sabtu, 31 Oktober 2009

DO'A ISTERI SHOLIHAH ( DO'A CALON BIDADARI SURGA )

Ya Allah..
Kau ampunilah dosa ku yang telah kuperbuat
Kau limpahkanlah aku dengan kesabaran yang tiada terbatas
Kau berikanlah aku kekuatan mental dan spiritual
Kau kurniakanlah aku dengan sifat keredhaan
Kau peliharalah lidahku dari kata-kata nista
Kau kuatkanlah semangatku menempuhi segala cobaan- Mu
Kau berikanlah aku sifat kasih sesama insan

Ya Allah…yaa Rabbi...
Sekiranya suamiku ini adalah pilihan Mu di Arshy
Berilah aku kekuatan dan keyakinan untuk terus bersamanya
Sekiranya suamiku ini adalah suami yang akan membimbing tanganku dititian-Mu
Kurniakanlah aku sifat kasih dan redha atas segala perbuatannya
Sekiranya suami ku ini adalah bidadara untuk ku di Jannah -Mu
Limpahkanlah aku dengan sifat tunduk dan tawaduk akan segala perintahnya
Sekiranya suami ku ini adalah yang terbaik untukku di Dunia -Mu
Peliharalah tingkah laku serta kata-kataku dari menyakiti perasaannya
Sekiranya suami ku ini jodoh yang dirahmati oleh -Mu
Berilah aku kesabaran untuk menghadapi segala kekurangan dan keburukannya

Tetapi ya Allah…Sekiranya suami ku ini ditakdirkan bukan untuk diriku seorang
Kau tunjukkanlah aku jalan yang terbaik untuk aku arungi segala dugaan-Mu
Sekiranya suami ku tergoda dengan keindahan dunia -Mu
Limpahkanlah aku kesabaran untuk terus membimbingnya
Sekiranya suamiku tunduk terhadap nafsu yang melalaikan
Kurniakanlah aku kekuatan- Mu untuk aku membetulkan keadaanya
Sekiranya suamiku menyintai kesesatan
Kau pandulah aku untuk menarik dirinya keluar dari lembah yang melenakan

Ya Allah…Kau yang Maha Mengetahui apa yang terbaik untukku
Kau juga yang Maha Mengampuni segala kesilapan dan keterlanjuranku
Sekiranya aku tersilap berbuat keputusan
Bimbinglah aku ke jalan yang Engkau redhai
Sekiranya aku lalai dalam tanggungjawabku sebagai isteri
Kau hukumlah aku didunia tetapi bukan diakhirat Mu
Sekiranya aku ingkar dan durhaka

Berikanlah aku petunjuk kearah rahmatMu
Ya Allah…Sesungguhnya aku lemah tanpa petunjuk-Mu
Aku buta tanpa bimbingan -Mu
Aku cacat tanpa hidayah -Mu
Aku hina tanpa Rahmat- Mu

Ya Allah…Kuatkan hati dan semangatku
Tabahkan aku menghadapi segala cobaan-Mu
Jadikanlah aku isteri yang disenangi suami
Bukakanlah hatiku untuk menghayati agama -Mu
Bimbinglah aku menjadi isteri Solehah
Hanya pada -Mu, Yaa Rabbi...

Ya Allah…Yaa Rahmaan..
Ku pohon segala harapan
Karena aku pasrah dengan kehendak- Mu
Karena aku sadar hinanya aku
Karena aku insan lemah yang kerap keliru
Karena aku silau dengan keindahan dunia-Mu
Karena kurang kesabaran ku menghadapi cobaan Mu
Karena pendek akal ku mengharungi ujian Mu

Ya Allah Tuhanku…….
Aku hanya ingin menjadi isteri yang dirahmati
Isteri yang dikasihi
Isteri yang dicintai
Isteri yang solehah
Isteri yang senantiasa dihati
Isteri yang dihormati
Isteri yang dihargai
Aku ingin Kau jadikan Bidadari surga-Mu..yaa Rabbi...
Kabulkan do'a hamba yaa Rabb...
Amin, Ya Rabbi Allamin…….


Ditulis oleh seorang Calon Bidadari Surga.

Tidak ada komentar:


review http://mahesakujenar.blogspot.com on alexa.com
free counters

Followers

 
heramkempek © . Template by: SkinCorner. SEO By: Islamic Blogger Template